Reklamační řád

1. Obecná ustanovení

1.1. Společnost Stavba schodů 888 s.r.o. (dále jen „prodávající“) tímto reklamačním řádem v souladu s § 18 odst. 1 zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně zákona č. 372/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, řádně informuje spotřebitele (dále i „zákazník“ nebo „kupující“) o podmínkách a způsobu uplatnění práv z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“), včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit a o provádění záručních oprav.

1.2. Tento reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“), zákonem č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“), jakož i ostatními obecně závaznými právními předpisy Slovenské republiky.

1.3. Tento reklamační řád je v souladu s § 18 odst. 1 Zákona o ochraně spotřebitele umístěn na viditelném místě dostupném zákazníkovi na webové stránce prodávajícího.

2. Záruční doba

2.1 Záruční dobou se rozumí doba, po kterou je za podmínek stanovených v tomto reklamačním řádu zajištěn bezplatný servis a oprava v případě výskytu vady, pokud byly ze strany kupujícího dodrženy stanovené podmínky užívání výrobku. Není-li uvedeno jinak, záruční doba začíná běžet prvním dnem následujícím po dni, kdy byl výrobek nebo dílo převzato zákazníkem. Prodávající poskytuje na dodané výrobky následující záruku:
– interiérové schodiště 30 let
– exteriérové schodiště 15 let
– ostatní výrobky 2 roky.

Uvedené záruční doby platí v uvedeném rozsahu, pokud není v uzavřené smlouvě mezi prodávajícím a kupujícím uvedeno jinak.

2.2 Průběh reklamace se vždy řídí smlouvou uzavřenou mezi kupujícím a prodávajícím a tímto reklamačním řádem.

2.3 Zákazník musí dodavateli poskytnout dostatečnou součinnost při převzetí výrobků a prací, které si objednal. Pokud se tak nestane, prodávající neodpovídá za vady výrobků, které vznikly poté, co byl zákazník řádně a podle smlouvy vyzván k převzetí výrobků.

3. Záruční podmínky a vady vyloučené z možnosti reklamace

3.1. Reklamovat lze pouze práce a dílo, které byly provedeny a dodány společností Stavba schodů 888 s.r.o. a byly řádně objednány ve smlouvě.

3.2. Vady, které vznikly mechanickým poškozením nebo nesprávnou údržbou po převzetí výrobků (u kupních smluv) nebo po převzetí díla (platí pro smlouvy o dílo).

3.3. Vady způsobené neodbornou a neoprávněnou manipulací a montáží, která byla provedena po převzetí výrobků/díla. Vady, které vznikly z důvodu předčasného odstranění podpěr a nadměrným zatěžováním díla. Neodborným zásahem do díla (např. vrtáním).

3.4. Vady vzniklé v podmínkách s chemickou nebo fyzikální nerovnováhou v návaznosti na vlastnosti stavby (např. vady projektu a použitých materiálů při stavbě, nadměrná vlhkost, nerovné stěny stavby, …).

3.5. Vady vzniklé v důsledku vlastního nebo cizího zavinění po převzetí výrobku nebo díla.

3.6. Vady vzniklé na základě tzv. vyšší moci (požár, záplavy, krupobití apod.).

3.7. Za vadu se nepovažují ulomené části sádrového bednění. Toto nijak nenarušuje statiku schodiště a náhrada ulomených sádrových částí je předmětem dokončovacích prací, které firma Stavba schodů 888 s. r. o. neprovádí (jen v případě, že by bylo dohodnuto jinak).

3.8. Předmětem reklamace nemůže být nepohodlné schodiště z důvodu výšky a šířky stupnic, jejichž rozměry kupující odsouhlasil před zahájením výstavby. Za vadu se nepovažují odchylky ve výšce/šířce stupnic do 0,6 cm / schod včetně. Za vady nelze považovat odchylky v rozměrech ani skutečnosti, které kupující předem odsouhlasil svým podpisem a byl na ně předem upozorněn.

3.9. Za vady nelze považovat vady vzniklé před předáním výrobků nebo díla a během realizace prací na díle, pokud na dané výrobky již byla vzhledem k těmto vadám poskytnuta sleva.

4. Místo a způsob uplatňování a vyřízení reklamace

4.1. Prodávající přijímá reklamace písemně prostřednictvím e-mailu na adresu info@stavbaschodov.cz nebo přes reklamační formulář umístěný na webu prodávajícího. Reklamace musí být věcná, aby bylo zřejmé, o jakou vadu se jedná. Při podání reklamace může být kupující vyzván k doplnění fotografií dokumentujících vadu reklamovaného díla.

4.2. Předpokladem uplatnění odpovědnosti za vady v reklamačním řízení vůči prodávajícímu je prokazatelný přechod vlastnického práva k výrobkům na zákazníka (zákazník musí být vlastníkem díla a prací), tj. musí být uhrazeny všechny splatné faktury týkající se daného díla a prací.

4.3. Společnost Stavba schodů 888 s.r.o. se k řádně přijaté reklamaci zavazuje vyjádřit a v případě oprávněné reklamace ji odstranit do 30 dnů ode dne jejího přijetí. Toto platí, pokud se se zákazníkem nedohodne jinak.

4.4. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. O způsobu odstranění vady rozhoduje prodávající a je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit (§ 622 odst. 1 Občanského zákoníku). Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu zboží (věci/díla), nebo pokud se vada týká jen součásti zboží (věci/díla), výměnu této součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady (§ 622 odst. 2 Občanského zákoníku). Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadné zboží (věc/dílo) za bezvadné, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže (§ 622 odst. 3 Občanského zákoníku). Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se zboží mohlo řádně užívat jako zboží (věc/dílo) bez vady, má kupující právo na výměnu zboží (věci/díla) nebo právo na odstoupení od kupní smlouvy (vrácení peněz) (§ 623 odst. 1 Občanského zákoníku).

4.5. Kupující má právo na výměnu zboží (věci/díla) nebo právo na odstoupení od smlouvy (vrácení peněz) i tehdy, pokud jde sice o odstranitelnou vadu, avšak kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě zboží (věc/dílo) řádně užívat (§ 623 odst. 1 Občanského zákoníku). Za opětovné vyskytnutí vady po opravě se považuje stav, kdy se stejná vada vyskytne potřetí po jejích alespoň dvou předchozích opravách.

4.6. Kupující má právo na výměnu zboží (věci/díla) nebo právo na odstoupení od smlouvy (vrácení peněz) i tehdy, pokud jde sice o odstranitelné vady, avšak kupující nemůže pro větší počet vad věc řádně užívat. Za větší počet vad se považují současně nejméně tři různé odstranitelné vady, přičemž každá z nich brání v řádném užívání.

4.7. Pokud prodávající reklamaci nevyřídí do 30 dnů, má kupující stejná práva, jako by šlo o neodstranitelnou vadu (§ 18 odst. 4 Zákona o ochraně spotřebitele), tj. právo na výměnu nebo vrácení peněz (odstoupení od smlouvy).

4.8. Pokud jde o neodstranitelnou vadu, která však nebrání řádnému užívání zboží, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny výrobku.

4.9. Pokud má kupující právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od smlouvy (vrácení peněz), záleží na kupujícím, které z těchto práv uplatní. Jakmile si však zvolí jedno z těchto práv, nemůže již tuto volbu jednostranně změnit.

5. Závěrečná ustanovení

5.1. Prodávající si vyhrazuje právo změnit reklamační řád bez předchozího upozornění umístěním jeho nového znění na prodejnách prodávajícího a na internetové stránce.

5.2. Tento reklamační řád platí nezávisle vedle všeobecných smluvních podmínek Stavba schodů 888 s.r.o., které jsou nedílnou součástí smlouvy.

5.3. Tento reklamační řád platí od 25.5.2018.

5.4. Alternativní řešení spotřebitelských sporů – v případě, že kupující – spotřebitel nebyl spokojen s vyřízením reklamace prodávajícím nebo když se kupující – spotřebitel obrátil na prodávajícího se žádostí o nápravu a nebyl spokojen se způsobem, jakým prodávající reklamaci vyřídil, nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má kupující – spotřebitel právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud prodávající na takovou žádost odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má kupující – spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů. Příslušným subjektem na alternativní řešení spotřebitelských sporů je Slovenská obchodní inspekce (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk).